BIO

Marina Otero nace en Buenos Aires en 1984. Se ha destacado en sus actividades como directora escénica, intérprete, autora y docente. Crea el proyecto Recordar para vivir, basado en construir una obra inacabable sobre su propia vida. Algunos de sus espectáculos como FUCK ME, Recordar 30 años para vivir 65 minutos y 200 golpes de jamón serrano han sido presentadas en diversos festivales como Festival Santiago a mil (Chile), Singapore International festival of arts (Singapur),
Bosnia & Herzegovina Mess festival (Sarajevo), Fae Lima (Perú), Fiba (Buenos Aires), Bienal de Performance (Buenos Aires) y Bienal de Arte Joven (Buenos Aires), con la que obtiene el premio de a la Mejor Dirección en Danza y una beca para el programa Watch and talk en el Theatre Spektakel (Zurich). Ha trabajado como intérprete con Pablo Rotemberg y Emilio García Wehbi, entre otrxs.

Como docente coordina el taller de creación El cuerpo como obra y destino. Su investigación parte del “yo” como material inicial, pretende travestir lo real y transformar el ego en un acto de entrega hacia un otrx. En la mayoría de sus puestas aparece el registro documental, la música en vivo y la danza. En su poética incluye conceptos como la provocación, la memoria, la muerte, el dolor, el dinero, la violencia y el tiempo.

Andrés_Manrique_editado.jpg

Marina Otero born in Buenos Aires in 1984. She has outstanding in her activities as a performer, writer, director, researcher and teacher. Creates the project Remember to live, based on the construction of an endless theatrical piece about her life. Some of his shows such as FUCK ME, Remember 30 years to live 65 minutes and 200 blows of serrano ham have been presented at various festivals such as Santiago a mil festival (Chile), Singapore international festival of arts (Singapur), Bosnia & Herzegovina Mess festival (Sarajevo), Fae Lima (Perú), Fiba (Buenos Aires, Argentina), Performance Bienal (Buenos Aires, Argentina), and Young art Bieniale (Buenos Aires, Argentina) with which she obtained an award as Best Dance Director and a grant for the Watch and talk programme in Theatre Spektakel, (Zurich). As a performer, she has worked with Pablo Rotemberg and Emilio García Wehbi, amongst others.


As a teacher, she coordinates the creative workshop The body as work and destiny. Her research has the ‘self’ as a starting point, it intends to transvestite reality and transform ego in an act of delivery to another. In most of her pieces there is documentary record, live music and dance. In her poetry she includes concepts such as provocation, memory, death, pain, money, violence and time.